Mesterképzés oktatási pszichológiában
Universidad de Murcia
Kulcs információ
Campus helye
Murcia, Spanyolország
Nyelvek
Spanyol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
1 év
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 2 280 / per year *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
* 3671,32 EUR: nemzetközi hallgatók. Az ezen az oldalon megjelenő adatok nem hivatalos, csak tájékoztató jellegűek. További információkért vegye fel a kapcsolatot a megfelelő központ titkárságával.
Bevezetés
Az oktatási pszichológia egyetemi diplomája 90 ECTS. Ez magában foglalja a következő két képzési profilt:
- Professzionális profil, azzal a képességgel, hogy pszicho-oktatási tevékenységeket tervezzen és hajtson végre, magas szintű specializációval, az egyéni, csoportos és intézményi helyzetekben, valamint hogy képes legyen beavatkozni az emberekben az egész életciklus során.
- Kutatási és tudományos profil, megfelelő előkészítéssel a minőségi tudományos ismeretek előállításához, a magasan specializálódott kutatások elvégzéséhez és kritikai elemzéséhez, valamint az oktatási pszichológiával kapcsolatos információk és képzett képzések létrehozásához, elemzéséhez és terjesztéséhez.
A mester célja, hogy felkészítse a hallgatókat az oktatási és pszichológiai területhez kapcsolódó kompetenciákra, készségekre és eszközökre a szakmai és nyomozási gyakorlatban. Ezeket a célokat a következő kompetenciák elérése határozza meg:
- Tudja, hogyan kell megtervezni, fejleszteni és értékelni az összetett kutatási folyamatokat, amelyeket innovatív módszertani megközelítések révén alkalmaznak a különböző pszicho-oktatási kontextusokban.
- Alkalmazza az elméleti és módszertani alapokat fejlett technikák és eszközök felépítéséhez, validálásához és alkalmazásához a pszichopedagógiai kutatásban, valamint az ezekkel az eszközökkel gyűjtött információk kvalitatív és kvantitatív elemzésére.
- Alkalmazza az oktatási pszichológia leginnovatívabb modelljeit, alapelveit, kompetenciáit és megközelítéseit formális és nem formális pszichoedukációs kontextusban.
- Alkalmazza a legfejlettebb ismereteket a fogyatékossággal élő gyermekek, fiatalok és felnőttek gondozására, akik biopszicho-társadalmi kockázati csoportokba tartoznak, a szocio-kulturális sokszínűség csoportjainak tagjai, stb., Több pszicho-oktatási kontextusban.
- Tervezze meg és alkalmazza a legújabb pszichopedagógiai diagnosztikai technikákat és eszközöket, hogy reagáljon az olyan konkrét pszicho-oktatási tevékenységekre, mint például: szükségletek, képességek, kizárási tényezők, tanulási nehézségek diagnosztizálása.
- Koordinálja a pszicho-oktatási és képzési beavatkozások tervezését, alkalmazását és értékelését a legmagasabb szintű IKT-n keresztül, más média, kommunikációs és információs hálózatok (rádió, televízió, sajtó, internet stb.) Mellett, kiválasztva a a legalkalmasabb a virtualizált tanítási-tanulási folyamathoz.
- Képesek reflektációkat és elemzéseket végezni az oktatási pszichológiában speciális ismeretek felhasználásával, fogalmi pontossággal és intellektuális szigorral.
- Személyes és interperszonális készségek a multidiszciplináris összetételű speciális és versenyképes csoportokban történő munkavégzéshez.
Mester aktája
Oktatási központ: | Pszichológiai Kar |
Oktatás típusa: | presencial |
nyelv: | spanyol |
időtartama: | 1,5 év |
ECTS kredit: | 60 |
cím: | Egyetemi okleveles oktatási pszichológia |
Ösztöndíjak, ösztöndíjak és mobilitás: | Nemzeti / Nemzetközi |
Ár per hitel: |
|
indokolás
A pszichológia mint tudományos tudományág megvalósításának kezdete óta az oktatás, a képzés és fejlesztés legszélesebb értelemben vett értelmében, a tudományos és szakmai specializáció egyik legfontosabb területe. Jelenleg az oktatási pszichológia olyan elméleti, technológiai és alkalmazott ismeretekkel rendelkezik, amelyeket egyértelműen rendszereznek és megkülönböztetnek a többi területektől, és mind a tudományos, mind a szakmai szinten a pszicho-oktatási kutatások és az intervenció erősen gyökerezik a legtöbb európai államban.
Másrészről, az elmúlt évtizedek társadalmi-gazdasági, kulturális és technológiai változásai és azok bekövetkezési sebessége új oktatási és fejlesztési forgatókönyvek és kontextusok megjelenését részesítik előnyben, egyrészről új kihívásokat jelentenek a pszichológiai kutatásokban, és bővülnek. másrészt az ezen a területen szakosodott pszichológusok társadalmi igénye. Mi arra kényszeríti a szakembereket, hogy folyamatos frissítési és képzési erőfeszítéseket végezzenek.
Az oktatási pszichológia foglalkozik az emberi viselkedéssel formális és nem formális oktatási helyzetekben. Érdekli azokat a pszichológiai folyamatokat, amelyek mind az egyén, mind a csoport fejlődését és tanulását befolyásolják, és beavatkozik ezekbe az emberek képességeinek javítása érdekében az életciklus során, valamint a csoportos és intézményi folyamatok javítása érdekében. Így az oktatási pszichológus tevékenysége bármilyen formájú és szintű társadalmi-oktatási kontextusban (szabályozott, nem szabályozott, formális és informális rendszerek) fog zajlani, adott esetben más szakemberekkel (pedagógusok, tanárok, testgyógyászok, foglalkozási terapeuták stb.) Koordinálva. ).
kompetenciák
Alapkompetenciák
A tanulmányi terv alapvető kompetenciái lehetővé teszik és garantálják, hogy a hallgatók:
- A tudás és a megértés, hogy alapot vagy lehetőség eredetiség kialakítása és / vagy az ötletek alkalmazása, gyakran egy kutatás keretében.
- Hogy a diákok alkalmazni tudásukat és képességüket a problémák megoldása érdekében az új vagy ismeretlen környezetben megvalósuló tágabb (vagy multidiszciplináris) kontextusok kapcsolatos tanulmányi területen.
- A hallgatók képesek integrálni a tudás és kezelni az összetett, és megfogalmazza értékelések információk alapján nem volt teljes vagy korlátozott magában gondolatok társadalmi és etikai felelősség alkalmazásával kapcsolatos tudásuk és ítéletek.
- Hogy a hallgatók tudják, hogyan kell egyértelmű és egyértelmű módon közölni következtetéseiket, valamint a tudásukat és a legfontosabb okokat, amelyek támogatják őket a speciális és nem szakosodott közönség számára.
- A hallgatóknak olyan tanulási készségeik vannak, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy folytassák tanulmányaikat olyan módon, amely nagyrészt önirányítással vagy önállósággal fog rendelkezni.
Általános tulajdonságok
- Olyan komplex kutatási folyamatok megtervezése, fejlesztése és értékelése, amelyeket különböző pszicho-oktatási kontextusokban alkalmaznak innovatív módszertani megközelítések alkalmazásával.
- GM2. Alkalmazza az elméleti és módszertani alapokat fejlett technikák és eszközök felépítéséhez, validálásához és alkalmazásához a pszichopedagógiai kutatásban, valamint az ezekkel az eszközökkel gyűjtött információk kvalitatív és kvantitatív elemzésére.
- GM3. Használja a megszerzett tartalmat az értékeléshez a programok, összefüggések, folyamatok, termékek, szakemberek, intézmények, oktatási rendszerek stb. Valódi kiértékeléséhez.
- GM4. Alkalmazza az oktatási pszichológia leginnovatívabb modelljeit, alapelveit, kompetenciáit és megközelítéseit formális és nem formális pszichoedukációs kontextusban.
- GM5. Alkalmazza a legfejlettebb ismereteket a fogyatékossággal élő gyermekek, fiatalok és felnőttek gondozására, akik biopszichoszociális kockázati csoportokba tartoznak, a szocio-kulturális sokszínűségi csoportok tagjai stb., Több pszicho-oktatási kontextusban.
- GM6. Válassza ki és hatékonyan kezelje a különböző információ- és dokumentációs forrásokat a kezelni kívánt problémától függően.
- Tervezze meg és alkalmazza a legújabb pszichopedagógiai diagnosztikai technikákat és eszközöket, hogy reagáljon az olyan konkrét pszicho-oktatási tevékenységekre, mint például: szükségletek, képességek, kizárási tényezők, tanulási nehézségek diagnosztizálása.
- Koordinálja a pszichopedagógiai és képzési beavatkozások tervezését, alkalmazását és értékelését a legmagasabb szintű IKT-n keresztül, más média, kommunikációs és információs hálózatok (rádió, televízió, sajtó, internet stb.) Mellett, kiválasztva a legmegfelelőbbet a virtualizált tanítási-tanulási folyamathoz.
- Képességek a kutatás és a pszichopedagógiai intervenció ismereteinek és fejlett információinak kezelésére különféle oktatási kontextusokban és körülmények között.
- Képesek reflektációkat és elemzéseket végezni az oktatási pszichológiában speciális ismeretek felhasználásával, fogalmi pontossággal és intellektuális szigorral.
- Személyes és interperszonális készségek a multidiszciplináris összetételű speciális és versenyképes csoportokban történő munkavégzéshez.
- Az IKT professzionális használatának fejlett lehetőségei.
Különleges képességek
- Az emberi fejlődés és tanulás tipikus és atipikus pszichológiai folyamatainak értékelési képességei.
- Felderítési, megelőzési és beavatkozási képességek a fogyatékossággal élő és a társadalmi kirekesztés által veszélyeztetett emberek fejlődésének és tanulásának előmozdítása érdekében.
- Felismerési, megakadályozási és beavatkozási képességek a fejlõdés és a tanulás elõmozdítása érdekében nagy képességekkel bíró, kritikus és kreatív emberekben.
- Az iskolai és családi környezetben tapasztalható érzelmi viselkedési rendellenességek megelőzésének és beavatkozásának észlelési képességei
- Kapacitások a pszichopedagógiai folyamatok és gyakorlatok felmérésére és beavatkozásra, az átfogó pszichológiai fejlődés, az alkalmazott pszicho-oktatási eljárások, valamint az oktatási csoportok és intézmények működésének előmozdítására és fejlesztésére.
- Képesek az adatok gyűjtésére és átírására, elemzésére, értékelésére és új ismeretek generálására az iskolai és családi helyzetekben alkalmazott interakcióval és diskurzussal a tanulási folyamatok előmozdítása érdekében.
- Képesség korai észlelésére és az írott nyelv alapvető instrumentális készségeinek megszerzése során felmerülő sajátos nehézségek felmérésére.
- Adatok gyűjtésének, elemzésének, beavatkozásának és kutatásának / beavatkozásának képességei a matematika tanulásával kapcsolatos pszichológiai folyamatokkal kapcsolatban.
- Pszicho-oktatási intervenciós programok megtervezési és alkalmazási képességei az írásbeli nyelv és a matematika tanulási nehézségeivel szemben.
- Csoportok vezetési és koordinációs képességei a formális és a nem formális oktatási-tanulási folyamatokban
- A más szakemberekkel, szervezeti egységekkel és intézményekkel való koordináció irányításának és előmozdításának képességei.
- Képesek reagálni a felhasználók, intézmények és közigazgatások igényeire a jelentések, vélemények, jelentések, programok stb. Elkészítésével kapcsolatban
- Viselkedési képességek mind szakmai, mind nyomozási tevékenységben, az oktatási pszichológus szakembere deontológiai kódexe szerint
- Képesség együttműködésre és együttműködésre más, azonos vagy különböző szakterületen lévő emberekkel a virtuális kommunikációs terekben.
- Fejleszteni kell a problémamegoldó és döntéshozói készségeket az IKT használatával, amely magában foglalja a probléma felismerésének, elemzésének és meghatározásának képességét, azok okait és fontosságát különféle szempontokból; alternatív megoldások keresése és megfontoltan és hatékonyan oldja meg azokat.
- Oktatási és képzési stratégiák és programok ismerete, megtervezése, fejlesztése, koordinálása és értékelése virtuális kommunikációs helyzetekben.
- Képesek kezelni az információkat és tudást a tudományáguk területén a legújabb információs és kommunikációs technológiák felhasználásával.
- Képesség megelőzni, korai észlelni és értékelni az érzékelő motorok által okozott nehézségeket, amelyek befolyásolják az instrumentális készségek fejlesztését és elsajátítását.
- A megfelelő eszközök megtervezésének és kiválasztásának képességei, amelyek lehetővé teszik a kvalitatív információk gyűjtését a kutatási célok és hipotézisek elérése érdekében
- Kutatási problémák jelentőségének fontossága és a pszicho-oktatási kontextus szempontjából figyelemre méltó képességek.
- Tanulja el és alkalmazza a kutatási folyamat elméleti és gyakorlati vonatkozásait a pszichopedagógiai területen leginkább alkalmazott módszertani szempontok alapján.
Graduate profilja
A posztgraduális hallgató olyan végzettséggel rendelkezik, amelynek képzése és fejlesztése az elméleti, technológiai és alkalmazott tudásukban felvázolt, világosan rendszerezett és differenciált. Szakmai profilja lehetővé teszi számára magas szintű specializációval járó pszicho-oktatási tevékenységek megtervezését és végrehajtását egyéni, csoportos és intézményi helyzetekben, valamint az emberekbe való beavatkozás képességével az életciklus egésze során. Kutatása és tudományos profilja, megfelelő előkészítéssel, lehetővé teszi minőségi tudományos ismeretek előállítását, magas szintű kutatások elvégzését és kritikus elemzését, valamint információk és oktatási képzés létrehozását, elemzését és terjesztését, valamint az oktatási pszichológiát.