
Egyetemközi mester elméleti kémiából és számítógépes modellezésből
Vigo, Spanyolország
IDŐTARTAM
2 Years
NYELVEK
Spanyol
PACE
Teljes idő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
Kérelem benyújtásának határideje
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
Sep 2025
TANDÍJ
EUR 2090 *
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Az egyetemen
* EU: 1671,60 € - EU-n kívül: 2089,50 €
Bevezetés
Az elméleti kémia és számítógépes modellezés mesterképzése egy kétéves, 120 ECTS értékű program, amelyet a 14 részt vevő egyetemen személyesen és online is folytatnak. Az online rész az Adobe Connect platformon keresztül valósul meg, a személyes rész pedig a részt vevő egyetemek által szervezett, fix időtartamú kurzussorozatban zajlik.
Az Elméleti Kémia és Számítógépes Modellezés mesterképzés nemcsak országos szinten tekintélyes, hanem 6 egymást követő évben az El Mundo rangsorban a kísérleti és technológiai tudományok legjobb 3 mesterképzése között van, hanem nemzetközi szinten is. . Az Európai Kémiai Tematikus Hálózat (ECTN) „Eurolabel Certificate” elismerésben részesítette, amely tanúsítja a program minőségét, az Európai Unió pedig Erasmus Mundus mesterképzésben részesítette (2010-ben és 2019-ben is).
Ideális Diákok
A felvételi profil minden megállapodást aláíró intézményben azonos lesz. Az elméleti kémia és a számítási modellezés mesterének hivatalos tanításainak eléréséhez a következőkre lesz szükség:
- Hivatalos spanyol egyetemi kémia, fizika vagy anyagtudomány szakon szerzett diploma vagy az Európai Felsőoktatási Térség tagállamához tartozó felsőoktatási intézmény által kiadott más diploma, amely alkalmas mesterképzési képzésekre.
- Hasonlóképpen, az Európai Felsőoktatási Térségen kívüli oktatási rendszerből származó diplomások is részt vehetnek a programban végzettségük elismerése nélkül, feltéve, hogy a megállapodást aláíró egyetemek igazolják, hogy a már említett megfelelő hivatalos spanyol egyetemi képesítésekkel egyenértékű képzési szintet tanúsítanak, és feljogosítják őket posztgraduális tanulmányokra a képesítést kiállító országban. Az ezen az útvonalon történő hozzáférés semmilyen körülmények között nem jelenti az érdekelt fél korábbi képesítésének jóváhagyását, sem pedig a mesterképzési kurzusok elvégzésén kívüli egyéb célból történő elismerését.
A Master's Degree Akadémiai Koordinációs Bizottsága lesz a felvételi folyamatért felelős szerv, amely a konzorcium részét képező összes egyetem koordinátoraiból áll.
Belépők
Tanterv
A program eredménye
Alapkészségek
- CB1: Olyan tudás birtokában és megértésében, amely alapot vagy lehetőséget biztosít arra, hogy eredeti legyen az ötletek kidolgozása és/vagy alkalmazása, gyakran kutatási kontextusban.
- CB2: A hallgatók tudják, hogyan alkalmazzák a megszerzett tudást és problémamegoldó képességüket új vagy kevéssé ismert környezetekben, a tanulmányi területükhöz kapcsolódó tágabb (vagy multidiszciplináris) kontextusban.
- CB3: A hallgatók képesek integrálni a tudást, és szembesülnek az olyan információkon alapuló ítéletalkotás összetettségével, amelyek bár hiányosak vagy korlátozottak, magukban foglalják a tudásuk és ítéleteik alkalmazásához kapcsolódó társadalmi és etikai felelősségre vonatkozó reflexiókat.
- CB4: A hallgatóknak képesnek kell lenniük arra, hogy világosan és egyértelműen közöljék következtetéseiket, valamint az őket alátámasztó ismereteket és végső okokat a speciális és nem szakosodott közönség felé.
- CB5: A tanulóknak rendelkezniük kell azokkal a tanulási készségekkel, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy nagyrészt önirányító vagy autonóm módon folytassák a tanulást.
Általános kompetenciák
- CG1: A hallgatók képesek tudományos és szakmai kontextusban előmozdítani a technológiai és tudományos fejlődést egy olyan társadalomban, amely a tudáson és a következők tiszteletén alapul:
- a) A férfiak és nők alapvető jogai és esélyegyenlősége.
- b) A fogyatékkal élők esélyegyenlőségének és egyetemes hozzáférhetőségének elvei.
- c) A béke és a demokratikus értékek kultúrájában rejlő értékek.
- CG2: A tanulók képesek problémákat megoldani és bármilyen döntést hozni az egyenlőségi politikák védelme és gyakorlata melletti elkötelezettség mellett.
- CG3: A hallgatók multidiszciplináris szinten és saját társaikkal is képesek csapatként dolgozni, tiszteletben tartva a férfiak és nők közötti egyenlőség elvét.
- CG4: A tanulók fejlesztik a kritikai gondolkodást és érvelést, és tudják, hogyan kommunikálják ezeket egyenrangú és nem szexista módon szóban és írásban, saját nyelvükön és idegen nyelven.
- a) A férfiak és nők alapvető jogai és esélyegyenlősége.
- b) A fogyatékkal élők esélyegyenlőségének és egyetemes hozzáférhetőségének elvei.
- c) A béke és a demokratikus értékek kultúrájában rejlő értékek.
- CG2: A tanulók képesek problémákat megoldani és bármilyen döntést hozni az egyenlőségi politikák védelme és gyakorlata melletti elkötelezettség mellett.
- CG3: A hallgatók multidiszciplináris szinten és saját társaikkal is képesek csapatként dolgozni, tiszteletben tartva a férfiak és nők közötti egyenlőség elvét.
- CG4: A tanulók fejlesztik a kritikai gondolkodást és érvelést, és tudják, hogyan kommunikálják ezeket egyenrangú és nem szexista módon szóban és írásban, saját nyelvükön és idegen nyelven.
Specifikus készségek
- CE1: A hallgatók az elméleti kémiához és a számítási modellezéshez kapcsolódó fogalmak, elvek és elméletek alkalmazásával bizonyítják tudásukat és tények megértését.
- CE2: A kvantumkémia alapvető módszereinek ismerete bővítése és/vagy elsajátítása és alkalmazhatóságuk kritikus értékelése.
- CE3: Szerezzen globális elképzelést az elméleti kémia és modellezés különböző alkalmazásairól a kémia, biokémia, anyagtudomány, asztrofizika és katalízis területén.
- CE4: Megérti azoknak a számítási technikáknak az elméleti és gyakorlati alapjait, amelyek segítségével elemezheti egy vegyület elektronikus, morfológiai és szerkezeti szerkezetét, és megfelelően értelmezi az eredményeket.
- CE5: Kezeli az elméleti kémiával és a számítási modellezéssel kapcsolatos főbb tudományos információforrásokat, képes a kémiában releváns információkat keresni a szerkezeti adatok weboldalain, a kémiai-fizikai kísérleti adatokban, a molekuláris számítási adatbázisokban, a tudományos bibliográfiai adatbázisokban és a tudományos munkák kritikai olvasatában.
- CE6: Képes olyan eredeti kutatásokkal hozzájárulni, amelyek kiterjesztik a kémiai szimuláció ismereteinek határait, és egy jelentős korpuszt hoznak létre, amely legalább részben megérdemelné az országos referenciákkal ellátott publikációt.
- CE7: A hallgató megérti a statisztikai mechanika kollektivitásokból megfogalmazott alapjait.
- CE8: Ismeri a partíciós függvények kiszámítását, valamint a kvantum- és klasszikus statisztikák alkalmazását a kémiában érdekelt ideális rendszerekre.
- CE9: A hallgató rendelkezik az atomok, molekulák és szilárd anyagok szimmetriájának helyes kezeléséhez szükséges matematikai alapokkal, különös tekintettel a lehetséges alkalmazásokra.
- CE10: Ismeri a kvantummechanika alapvető posztulátumait, amelyek szükségesek a kvantumkémiában használt leggyakoribb módszerek megfelelő megértéséhez.
- CE11: A hallgatók elsajátítják a fizika és a kémia legáltalánosabb programozási technikáit, és ismerik ezeken a területeken az alapvető számítási eszközöket.
- CE12: Képes hatékony Fortran programokat fejleszteni annak érdekében, hogy ezeket az eszközöket a mindennapi munkája során használja.
- CE13: Megérti az "ab initio" módszertanok és a sűrűségfunkcionális elmélet alapelveit.
- CE14: A hallgató képes megkülönböztetni a különböző létező módszereket, és meg tudja választani a legmegfelelőbbet az egyes problémákhoz.
- CE15: A hallgatók megértik és kezelik az elméleti kémia fejlesztéséhez szükséges matematikai eszközöket alapvető szempontjaiban és alkalmazásaiban.
- CE16: Ismeri a kinetikai folyamatokhoz kapcsolódó elméleteket és számítási módszereket, és kritikusan értékeli azok alkalmazhatóságát a sebességi állandók számítására.
- CE17: A hallgató ismeri azokat a számítási technikákat, amelyek a molekuláris mechanika és dinamika alapján az érdeklődésre számot tartó molekulák tervezésének alapját képezik olyan területeken, mint a farmakológia, elektrokémia stb.
- CE18: Ismeri és kritikusan értékeli a kvantumkémia fejlett módszereinek alkalmazhatóságát kvázi degenerált rendszerekre, például átmenetifémekkel vagy gerjesztett állapotú rendszerekre (spektroszkópiájuk és reaktivitásuk).
- CE19: Ismeri a szilárd testek és felületek tanulmányozására vonatkozó elméleteket és számítási módszereket; katalízis, mágnesesség, vezetőképesség stb. problémákra való alkalmazhatóságának kritikus értékelése.
- CE20: Ismeri a fejlett számítási technikák létezését, mint például: utasítás- és adatfolyamok, szuperskaláris és multiskaláris processzorok, láncműveletek, párhuzamos platformok stb.
Transzverz kompetenciák
- CT1: A hallgató képes alkalmazkodni a különböző kulturális környezetekhez, bizonyítva, hogy rugalmasan reagál a változásokra.
- CT2: A tanuló szervezett a munkahelyén, bizonyítva, hogy tudja, hogyan gazdálkodjon a rendelkezésére álló idővel és erőforrásokkal.
- CT3: A hallgató képes elemezni és szintetizálni oly módon, hogy a releváns információkat megértse, értelmezze és értékelje, felelősséget vállalva saját tanulásáért, illetve a jövőben a szakmai lehetőségek, elhelyezkedési források azonosításáért.
- CT4: A hallgató képes új ötleteket generálni saját döntései alapján.
Program tandíj
Felvételi feltételek a programra
Mutassa be elkötelezettségét és készségét, hogy sikeres legyen az üzleti iskolában a GMAT vizsga letételével – ez a legszélesebb körben használt felvételi vizsga, amely az Ön kritikus gondolkodását és érvelési készségeit méri.
Töltse le a GMAT mini kvízt, hogy ízelítőt kapjon a vizsgán található kérdésekből.