Számítógépes látás mesterképzés
Santiago de Compostela, Spanyolország
IDŐTARTAM
1 Years
NYELVEK
Spanyol, Galíciai
PACE
Teljes idő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
Kérelem benyújtásának határideje
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
Oct 2024
TANDÍJ
EUR 1089
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Az egyetemen
Bevezetés
A számítógépes látás a gépekben való látás képessége, vagyis a képek/videók tér-időbeli struktúrájának kinyerése a jelenet teljes értelmezése érdekében. Ez egy olyan terület, ahol bőséges kutatási tevékenység folyik, de ez nem csak a kutatásról szól. A számítógépes látástechnológiák minden eddiginél gyorsabban és alacsonyabb költséggel járulhatnak hozzá a jóléthez, a gazdasági növekedéshez és a környezeti fenntarthatósághoz.
Vizuális világunk automatikus megértése soha nem volt még fontosabb az olyan alkalmazásokban, mint: egészségügy, ipar 4.0, mobil robotika, infrastruktúra és szolgáltatások biztonsága, közúti biztonság, autonóm járművek, szabadidő, reklám és egyebek. Ez a mesterképzés interdiszciplináris specializációt kínál a számítógépes látás általános alapjaira. A mester célja, hogy kitöltse a félsziget északnyugati részén és Portugáliában a jelenlegi űrt e profil kialakításával kapcsolatban, de célja, hogy Spanyolország más részeiről, Portugáliából és nemzetközileg is vonzza a hallgatókat.
Tanterv
A tanulmányi terv 15 tárgyból áll, beleértve a külső szakmai gyakorlatokat és a mesterdolgozatot (TFM). Az eredmény egy 105 ECTS értékű tudományos ajánlat (30 ECTS a TFM-re, 3 ECTS külső szakmai gyakorlatokra, 48 ECTS a kötelező tárgyakra és 24 ECTS a választható tárgyakra). A számítógépes látás mesterképzésének megszerzéséhez a hallgatónak 90 ECTS-t kell teljesítenie.
A Mester 6 modulból áll, amelyek közül három a transzverzális számítógépes látástechnológiák terén való készségek elsajátítását célozza, és ezért számos területen alkalmazható; Két másik modul az alkalmazások két nagy csoportjának specifikus technológiáira és módszertanára összpontosított: ipari és mérnöki alkalmazások, valamint orvosbiológiai képalkotó alkalmazások; és a TFM modul.
A tanítást általában a személyes és a távoktatás kombinálásával (többnyire) mesterkurzusokon keresztül fejlesztik elméleti és gyakorlati komponensekkel (gyakorlatilag), ahol a hallgatók számítógépes eszközöket használnak a fogalmak és technikák tanulásának megszilárdítására. A tanítás fejlesztését integrált tanítási módszertanokkal egészítik ki, amelyekben kooperatív és projektalapú tanulási tevékenységeket fejlesztenek ki.
A távoktatásban fontos a szinkron média (videokonferencia) és az aszinkron médiák (virtuális tantermek) használatát kombinálni. A tananyag kellően előre elérhető lesz ahhoz, hogy a hallgatók előre ismerhessék az elvégzendő tevékenységeket, a kezdeti tartalmat, amelyen alapulnak, az ajánlott olvasmányok, a kapcsolódó tevékenységnaptár, valamint a monitoring és értékelési eljárás.
Az akadémiai oktatáshoz ugyanazok a mechanizmusok használhatók általános célú videokonferencia-eszközökön keresztül, e-maillel és telefonnal kombinálva. Az osztálytermen kívüli munka magában foglalja az önálló tanulást, a felügyelt munkát, a problémamegoldást és a virtuális platform vitafórumain való részvételt.
A program eredménye
Multidiszciplináris jellege azon a tényen alapszik, hogy (i) számos eredménye az idegtudományi eredmények ihlette és azokra visszacsatolt, (ii) a problémák geometriai, statisztikai és valószínűségi szempontból történő összetettsége jó képzést igényel A matematika, (iii) ) a képek fotometriai dimenziója, a rosszul kondicionált problémák felbontása, a multispektrális elemzés vagy a képekben lévő zajforrások a fizika területe, (iv) a kamerák, a kommunikáció és a hardver technológiái A különféle mérnöki tudományok (v) és a nagy mennyiségű adat feldolgozásához és tanulásához szükséges számítási modellek új paradigmák kidolgozását teszik lehetővé a számítástechnikán belül.
Magas technológiai potenciálja másrészt abból is kitűnik, hogy olyan tudományágról van szó, amely lehetővé teszi valamennyi elméleti eredményének gyors alkalmazhatóságát, ami transzverzális tervezéssé teszi, amely sokféle alkalmazási rendszerbe integrálható.
Így egy olyan technológiai szektorral állunk szemben, amely szakemberei magas fokú képzettségét igényli, és amelynek tudományos érdeklődése nagy sebességgel fejlődik. Az akadémiai szintű érdeklődés két fronton jelentkezik, egyrészt vannak olyan hallgatók, akik most fejezték be tanulmányaikat, és a munkaerőpiacra lépés előtt nagyobb specializációra vágynak. Másrészt számos számítógépes látással foglalkozó kutatócsoport működik, amelyek mesterképzést igényelnek ezen a területen, amely lehetővé teszi számukra, hogy olyan hallgatókat képezzenek, akik doktori értekezést kívánnak írni.
Képtár
Ideális Diákok
Az ajánlott bevételi profil:
- Legalább mérnöki végzettséggel egyenértékű matematikai képzés.
- Programozási ismeretek olyan nyelveken, mint a C/C++ vagy Java, vagy prototípuskészítés, mint például a Matlab vagy a Python.
- Angol nyelvtudás a megértéshez, íráshoz és beszédhez, legalább az Európa Tanács nyelvi referenciakeretének B2-es szintjével egyenértékű.
Karrierlehetőségek
Ez a tudományos profilú, gyakorlati és alkalmazott megközelítésű mesterképzés (30 ECTS TFM-mel megerősítve, amely a portugál szabályozásnak megfelelő minimális követelmény), olyan készségeket és tapasztalatokat biztosít, amelyek lehetővé teszik a tudás azonnali alkalmazását a magasan képzettek létrehozásához. olyan szakemberek, akik képesek azonnali hasznot termelni az ipar számára, vállalkozói képességgel rendelkező szakemberek vagy kutatók, akik egy növekvő tudományos területen kívánnak doktori tanulmányokat folytatni. A képzés befejezése után a hallgatóktól elvárják, hogy az alábbiakban legyenek kompetensek:
- A számítógépes látástechnikával kapcsolatos aktuális kutatási publikációk olvasása és megértése.
- A számítógépes látásalkalmazások fejlesztéséhez általánosan használt alapvető eszközök használata.
- Számítógépes látási alkalmazások megvalósítása a legkorszerűbb algoritmusok alapján.
- Kísérleti elemzéseket és teszteket végezzen a számítógépes látás jelenlegi gyakorlatával összhangban, beleértve a szabványos mérőszámokat és referenciaadatkészleteket.
- Matematikai és gépi tanulási eszközök, például geometria, optimalizálás és statisztika alkalmazása számítógépes látási alkalmazásokban.