Mester az oktatás megváltoztatásában
Helsinki, Finnország
IDŐTARTAM
2 Years
NYELVEK
Angol
PACE
Teljes idő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
Kérelem benyújtásának határideje
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
Kérje a legkorábbi kezdési időpontot
TANDÍJ
EUR 18 000 / per year *
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Az egyetemen
* nem EU/EGT állampolgárok számára
Bevezetés
Hogyan vezethetjük a tanulás jövőjét?
A kétéves mesterképzésben az oktatás megváltoztatásában megérti az oktatást, mint dinamikus és átalakítható konstrukciót az egyéni idegszinttől a globális politikákig. Ismeretre és készségekre tesz szert az oktatási rendszerek, intézmények, oktatási és pedagógiai kérdések gyakorlatainak és struktúráinak elemzésére, fejlesztésére és befolyásolására.
A tanulmányok egyedülálló és kutatáson alapuló kombinációját tanulmányozza, amely összekapcsolja az oktatás, a tanítás és a tanulás sokszínűségének és egyenlőségének különböző nézeteit. A három tématerület a következőket foglalja magában: 1) oktatás, társadalom és kultúra, 2) oktatáspszichológia és idegtudomány, valamint 3) pedagógia, oktatási intézmények és kutatásalapú tanárképzés.
Belépők
Tanterv
A Változó Oktatás mesterképzésének terjedelme 120 kredit (ECTS), amelyet két tanév alatt kell teljesíteni. A tanterv a neveléstudományok kötelező és választható moduljait, a kvalitatív és kvantitatív kutatási módszerek kurzusait foglalja magában, és egy mesterdolgozat elkészítésével ér véget. A diploma részeként választható tanulmányokat is beépíthet a kapcsolódó tudományágakban, szakmai gyakorlatot és diákcsere időszakot.
A program azoknak a hallgatóknak szól, akik első ciklusú diplomát (pl. alapképzést) végeztek Finnországban vagy máshol.
A program három témakörre épül:
- Oktatás, társadalom és kultúra
- Oktatási pszichológia és idegtudomány
- Pedagógia, oktatási intézmények és kutatás-alapú tanárképzés
Témakörök
1. Oktatás, társadalom és kultúra
Ezen a tartalmi területen szociológiai, kulturális, filozófiai, történelmi, politikai és gazdasági perspektívákat ötvöznek annak érdekében, hogy a hallgatók megismerjék az oktatást, ahogyan azt társadalmilag összefüggésbe hozzák. Az oktatást a politika, a kultúra és a gyakorlat szemszögéből vizsgálják, különös tekintettel a társadalmi igazságosság kérdéseire. A hallgatók megtanulják megvizsgálni az oktatás és a sokféle egyenlőtlenség kapcsolatát, beleértve az életkort, a nemet, az etnikumot / a fajt, a szexualitást, a fogyatékosságot / az egészséget és a társadalmi osztályt. A hangsúly a többdimenziós egyenlőtlenségek, a társadalmi kirekesztés és a diszkrimináció felépítésének módjainak elemzésére irányul az oktatásban. A hallgatók értékelik a társadalmi igazságosság oktatással kapcsolatos kérdéseit a mikro- és makro-megközelítések kombinálásával, valamint elemzik, értelmezik és megoldásokat keresnek.
2. Neveléslélektan és idegtudomány
Az oktatási pszichológiában és a tanulás idegtudományában a közelmúltban elért eredmények olyan módon tanítják, hogy a hallgatók megértsék a tanulást, a tanítást és az oktatást új szempontból, kiemelve az egyéni különbségeket és a tanulás közös alapelveit. A hallgatók közvetlen tapasztalattal rendelkeznek a modern pszichológiai és idegtudományos módszertan alkalmazásában, ideértve az adatok elemzését és a fiziológiai mérések használatát a tanulás támogatására. A hallgatók megtanulják értékelni a kutatási eredmények értékét és alkalmazhatóságát.
3. Pedagógia, oktatási intézmények és kutatásalapú tanárképzés
A hallgatók a pedagógiai kérdésekre, a finn kutatás-alapú tanárképzésre, valamint a különféle oktatási intézmények és rendszerek elemzésére összpontosítanak. A pedagógiai jelenségek elemzése és értékelése a tanulmányok központi része. A hallgatók a finn oktatási rendszert is teljes egészében megvizsgálják. A tanulmányok tartalmazzák a szakmai tapasztalatok fejlesztését, valamint az elméleti és módszertani ismeretek és készségek alkalmazását az oktatás területén.
A tanulmányok nyelve
A tanítás és a tanulás nyelve a program angol.
Megszerzett diploma
El fogja végezni a Master of Arts fokozatot oktatásban. Általános jogosultságot biztosít a posztgraduális tanulmányokra, és alkalmas a mesterképzést igénylő munkakörök betöltésére. Finn tanári képesítést azonban nem biztosít.
Mesterdolgozat
A diplomadíj, egy független tudományos tanulmány, a diplomád szerves része. A cél a kutatás elvégzéséhez szükséges alapvető készségek fejlesztése, ideértve:
- a választott kutatási probléma meghatározása a terület korábbi kutatásainak összefüggésében
- információ független megkeresése és ezen információk kritikus értékelése
- a munkához szükséges elméletek és kutatási módszerek elsajátítása
- adatok elemzése
- az eredmények kommunikálása a közönség számára megfelelő, világos és logikus formátumban
Egy éves mesterképzési szemináriumon részt vesz a kutatói szeminárium találkozóin, szemináriumi feladatokat teljesít, megírja a diplomadolgozatát, és kutatási szemináriumi üléseken ismerteti eredményeit. A szemináriumi megbeszéléseken rendszeres visszajelzést kapsz a munkádról témavezetődtől és diáktársaidtól.
A diplomamunka szemináriumának befejezése után fejlett készségekkel rendelkezik a kritikai gondolkodásban és az írásban, valamint alaposan megérti a szakdolgozat témáját. Terjedelmére és összetettségére tekintettel a diplomamunkája segít a kutatási és projektmenedzsment-készségek fejlesztésében is, amelyek számos szakmában hasznosak lesznek.
Doktori képzés
Az oktatástudományi Master of Arts általános képesítése a posztgraduális tanulmányokhoz és szilárd alapot biztosít a doktori tanulmányokhoz.
A University of Helsinki doktori képzést négy doktori iskolában végzik. Megfelelő doktori programok például:
- Doktori program az iskolában, az oktatásban, a társadalomban és a kultúrában (SEDUCE)
- Pszichológia, tanulás és kommunikáció doktori program (PsyCo)
- Doktori program az agy és az elméért (B&M)
Képtár
A program eredménye
Miért érdemes megváltoztatni az oktatást?
A Változó Oktatás mesterképzésének alapja a nemzetközi és multikulturális tudatosság és kompetencia. Végzősként képes leszel:
- a témakörök kritikai értékelésének megértése és alkalmazása önállóan, valamint más csoportokkal, közösségekkel együttműködve.
- kritikusan és elemzően értékelni, reflektálni és információkat szerezni az oktatás és a társadalom folyamatosan változó természetéről.
- etikusan dolgozzanak a társadalmilag igazságosabb oktatási politikák és rendszerek felé.
- az alapvető idegtudomány és oktatáspszichológia módszereit alkalmazza a tanítás és tanulás javítására.
- folytassa tanulmányait Ph.D. program.
- jól képzett szakemberként oktatással kapcsolatos kérdéseken dolgozzon az adminisztráció, fejlesztés, kutatás és képzés területén, például állami és nem kormányzati szervezeteknél, önkormányzatoknál, oktatási intézményeknél, tanácsadó cégeknél vagy az oktatási üzletágban működő cégeknél.
Felhívjuk figyelmét, hogy ez a fokozat (Master of Arts in Education) nem ad finn tanári képesítést.
Ösztöndíjak és finanszírozás
Our scholarship program is for students who are applying to the University of Helsinki. These scholarships are intended for excellent students from outside the EU/EEA, who wish to complete a Master's program at the University of Helsinki. Grants can be applied while applying to the University of Helsinki’s Master’s programs.
For more information about scholarships, please visit the university website.
Karrierlehetőségek
Karrier kilátások
A karrierépítés már a tanulmányai alatt elkezdődik. Tanulmányai kezdetétől a diploma megszerzése után egy évig a University of Helsinki Karrierszolgálatai útmutatást és támogatást nyújtanak, beleértve a pályaválasztási tanácsadást, tanfolyamokat és eseményeket, valamint mentorcsoportok segítését.
A diploma megszerzése után megfelelő képesítéssel rendelkezik ahhoz, hogy az adminisztráción, fejlesztésen, kutatáson és képzésen belüli oktatással kapcsolatos kérdésekben szakemberkéntdolgozzon. Egyes potenciális munkaadók kormányzati és nem kormányzati szervezetek, önkormányzatok, oktatási intézmények, tanácsadó cégek és az oktatási üzletágon belüli vállalatok.
A Master of Arts in Education fokozat általános jogosultságot biztosít a posztgraduális tanulmányokra , és olyan pozíciókra jogosít, amelyek mesterképzést igényelnek. Finn tanári képesítést azonban nem biztosít.