
MA angol irodalom
Lincoln, Egyesült Királyság
IDŐTARTAM
1 Years
NYELVEK
Angol
PACE
Teljes idő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
Kérelem benyújtásának határideje
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
Sep 2025
TANDÍJ
Tandíj igénylése
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Az egyetemen
* nemzetközi| otthon teljes munkaidőben: 8100 GBP évente
Bevezetés
Üdvözöljük a MA angol irodalomban
A középkortól a huszonegyedik századi irodalomig ez a mesterképzés lehetővé teszi a hallgatók számára, hogy mélyebb szintű kritikai megértést fejlesszenek ki, és lehetőség nyílik az írási, kommunikációs és kutatási készségek fejlesztésére.
A program a tantárgy sokszínűségét és változatosságát vizsgálja, és célja, hogy a hallgatókat a további kutatáshoz vagy karrier előrehaladáshoz szükséges magas szintű készségekkel ruházza fel. Az opcionális modulok a középkortól a reneszánszig terjedő időszakot foglalják magukban a jelenkorig.
A Lincoln School of Humanities and Heritage jelenlegi kutatásai különösen erősek a 21. századi irodalom, a 19. századi irodalom, a női írás, a politika, a gótikus irodalom, az utópizmus, az amerikai szépirodalom, az ökokritika és a dráma területén.
A hallgatók profitálhatnak számos író, szerkesztő, dramaturg, producer és rendező tapasztalatából, akik ellátogatnak a University of Lincoln hogy inspiráló előadásokat vagy mesterkurzusokat tartsanak. A korábbi előadók közé tartozik Patience Agbabi, Ann Cleeves, Andrew Graham-Dixon, Chris Packham CBE, Robert Shearman és a költő korábbi díjazottja, Dame Carol Ann Duffy, aki 2015-ben az egyetem vendégművésze lett, és rendszeresen ellátogat Lincolnba, hogy kapcsolatba lépjen a hallgatókkal és a hallgatókkal. műveiből olvassa el a válogatást.
A hallgatók kialakíthatják saját érdeklődési területeiket egy adott időszakban, műfajban vagy témában, és tapasztalatot szerezhetnek a nyilvános beszédben azáltal, hogy bemutatják saját kutatásaikat egy szimpóziumon a Wren Library-ben a Lincoln Cathedralban – ez az egyedülálló lehetőség, amely csak a diákok számára elérhető. a MA angol irodalom szakon.
Hogyan tanulsz?
Az MA 2 órás szemináriumokból áll, amelyek 10:00-12:00 és 14:00-16:00 között tartanak. Minden tanítás szerdánként zajlik, hogy a tanulók eleget tudjanak tenni egyéb kötelezettségeiknek.
Szerdánként MA Skills and Careers foglalkozások sorozata is fut. Ezek az ülések foglalkoznak a potenciális karrierútvonalakkal az MA befejezését követően, és Pathway biztosítanak a Ph.D. tanulmány.
A személyes oktatás prioritása
A University of Lincoln arra törekszünk, hogy hallgatóink tapasztalata vonzó, támogató és tudományos kihívást jelent. A koronavírus-járvány idején alkalmazkodtunk a kormány útmutatásaihoz, hogy megóvjuk diákjaink, munkatársaink és közösségeink biztonságát. Angliában az összes fennmaradó Covid-19 jogi korlátozást 2022 februárjában feloldottuk a kormány Covid-19-zel való együttélési terve alapján, és elfogadtuk a biztonságos visszatérést a személyes oktatáshoz az egyetemen. Adott esetben a személyes oktatást a digitális eszközök és technológia használata fokozza, és online lehetőségekkel egészítheti ki, amennyiben ezek támogatják a tanulási eredményeket.
Teljesen készen állunk arra, hogy terveinket módosítsuk, ha a kormányzati iránymutatások változása ezt szükségessé teszi, és igyekszünk tájékoztatni a jelenlegi és leendő hallgatókat.
Hogyan értékeljük
Az MA angol irodalom program számos különféle értékelési módszert tartalmaz, beleértve az esszéket, a jegyzetekkel ellátott bibliográfiákat és a független kutatások bemutatását a Lincoln Cathedral Wren Könyvtárában.
A University of Lincoln értékelési visszajelzésekre vonatkozó szabályzata célja annak biztosítása, hogy az oktatók azonnal – általában a benyújtás dátumát követő 15 munkanapon belül – visszaküldjék Önnek a kurzuson belüli értékeléseket.
Előadások
A kurzus hallgatóinak lehetőségük van részt venni a Lincoln Cathedralban található Wren Library szimpóziumán, ahol kutatásaik alapján dolgozhatnak a jelenlegi hallgatóknak és munkatársaknak. A 20 perces előadások konferencia-stílusú panelekben történő bemutatása lehetővé teszi a hallgatók kutatási készségeik fejlesztését, felkészítve őket a Ph.D. tanulás és egyéb szakmai munka.
Felszerelés
A hallgatók az Egyetem Nagy Központi Raktárkönyvtárában tanulhatnak és kutathatnak, amely több mint 260 000 nyomtatott könyvet és körülbelül 750 000 elektronikus könyvet és folyóiratot, valamint adatbázisokat és szakgyűjteményeket biztosít. A könyvtár számos különböző teret kínál a közös és egyéni tanuláshoz.
Tanított napok
Szerda. A kurzus hallgatói 140 óra kapcsolattartási időt kaphatnak a program időtartama alatt. A posztgraduális szintű tanulmányok jelentős hányadát jelentik az önálló tanulásnak, az előadások és szemináriumok anyagának feltárása. Általános útmutatóként elmondható, hogy az osztály minden órájában a tanulóknak két-három órát kell önálló tanulással tölteniük.
"Ez az információ helyes volt a közzététel időpontjában (2023. július)"
Belépők
Ösztöndíjak és finanszírozás
Several scholarship options are available. Please check the university website for more information.
Tanterv
A személyzet szakértői szakterületei a következők:
- 21. századi irodalom
- Posztkoloniális tanulmányok
- A kortárs politika
- Reneszánsz irodalom és dráma
- Utopikus tanulmányok
- Női írások (18. század – jelen)
- Életírás
- Amerikai irodalom
- Kreatív írás
- Ecocriticism
- Gótika tanulmányok
- 18. és 19. századi irodalom
A MA angol irodalom program a University of Lincoln 21. századi kutatócsoportjához kapcsolódik. Kristian Shaw a kutatás vezetője ennek a hálózatnak, és rendszeresen meghív külső előadókat, hogy előadásokat tartsanak a további tanulmányozás szempontjából releváns interdiszciplináris témákról.
Az irodalom kortárs megközelítése (alap)
Ez a bevezető alapmodul támogatja a hallgatókat abban, hogy azonosítsák és megértsék a kortárs irodalomtudományban jelenleg feltárt kulcsfontosságú témákat, vitákat és kritikai megközelítéseket. Megvizsgálja, hogy a műfajok, fogalmak és témák hogyan lépnek túl bizonyos történelmi időszakokon és tudományágakon a középkortól a huszonegyedik századig. A hallgatók kritikusan megérthetik az irodalomelméletet, beleértve magának a tudományágnak a helyzetét és gyakorlatait. A modulban tárgyalt témák a következők lehetnek: Nem és reprezentáció; Ökokritika; Politika és ellenállás; Medievalizmusok.
Kortárs amerikai szépirodalom (opcionális)
Ez a modul lehetőséget kínál az amerikai szépirodalom és annak egyes társadalomtörténeti, politikai és ideológiai összefüggéseinek megismerésére az 1990-es évek végétől napjainkig. A modul kontextusba helyezi a Nagy Amerikai Regényt az ezredfordulót megelőzően, figyelembe véve a novella fontosságát az amerikai szépirodalomban, és feltárja a közelmúlt kulcsfontosságú eseményeinek hatását. A modul tematikus megközelítést alkalmaz, az amerikai kulturális termelést regionális, nemzeti és globális kontextusba helyezi, különös tekintettel a 21. századi írásra. A tanulmányozott szerzők közé tartozhat Marilynne Robinson, Dave Eggers, David Foster Wallace, George Saunders, Jesmyn Ward és Colson Whitehead.
Gótikus terek (opcionális)
Ez a modul a kísértetjárta helyek reprezentációját kutatja az emberi élményben olyan környezetekben, amelyek pszichológiai és szociális zavarokat váltanak ki vagy szimbolizálnak.
A hely mindig is központi jelentőséggel bírt a gótikus műfajban, a Rémálom irodalmában, amelyet az elhagyatott tájak és a klausztrofób belső terek uralnak. A gótikus szövegek minden korszakban és kulturális kontextusban trópusként használják a helyet, amelyen keresztül az elidegenedés, az elfojtás, a szörnyűség és a mentális töredezettség témáit fókuszálják. Ezek a helyszínek térbeli metaforákként működnek, formát adva a félelemnek, az erőszaknak és az ideológiai ellentmondásoknak, amelyek azon területeken kísértik, amelyeket legszívesebben életünk ismerős és biztonságos színterének tekintenénk.
Ez a modul a szövegek (regények, novellák és filmek) izgalmas skáláját vizsgálja a viktoriánus korszaktól napjainkig. Figyelembe vesszük, ahogy a gótikus műfaj dramatizálja azokat a szorongásokat, amelyek középpontjában az otthon, a város, a vasút, a kolónia/volt gyarmat és a határ áll. Ezek tanulmányozása során figyelembe vett kérdések közé tartozik a gyermekkor, a nemek közötti kapcsolatok, az urbanizáció, a technológia, a mentális betegségek, a magasztosság, a faji konstrukciók, az imperializmus és a gótikus turizmus jelensége, magára Lincolnra fókuszálva.
Irodalom, ökológia és a poszthumán (opció)†
Az egyik olyan téma, amelyet a szakirodalom dokumentál, az emberiség viszonya környezetéhez. Ebben a modulban ennek a kapcsolatnak az irodalmi reprezentációit tekintjük „ökokritikus” és „poszthumanista” szemszögből. Az ökológiai és poszthumanista gondolkodás első alapelve az, hogy az embereken kívül más dolgok is léteznek, és nem vagyunk annyira elkülönültek a nem-embertől, és nem is uralkodunk felette annyira, mint ahogyan a keresztény és a poszt-keresztény humanizmus megtanított minket gondolkodni. A felvilágosodás óta az emberi gondolkodás nagy része átvette az irányítást a nem-ember felett, és egyre inkább csak az emberi érdekeket tartja szem előtt; ezt a tendenciát, ha valamit felerősítette az elméleti forradalom, amely egyébként annyira kritikus volt a felvilágosodás gondolkodásával szemben. Az ökokritikus és poszthumanista elméletek elsődleges szövegek melletti olvasásával ez a modul kihívást jelent az antropocentrikus gondolkodásmódoknak, amelyek elvezettek bennünket jelenlegi ökológiai válságunkhoz. Az irodalmat tanulmányozzuk, mint a környezetünkkel való komplex interakciónk feltárását és kifejezését, a nem emberitől a szervetlenig. Témánk nemcsak „természetírás” lesz, hanem különféle formájú és médiában megjelenő szövegek is, az ókortól a kortársig, amelyek humanista előfeltevések nélkül szemlélve egészen másnak tűnnek. Összességében ez a modul bemutatja az irodalomkritika fejlődését a huszadik század végén és a huszonegyedik században, és arra készteti a hallgatókat, hogy gondolkodjanak el a környező világgal való kapcsolataikról.
Nyomtatási kultúra és a könyv a XIX. században (opció)†
Ez a modul a könyv és a nyomtatott kultúra történetét mutatja be a hosszú tizenkilencedik században. A nyomtatványt társadalmi, kulturális és gazdasági szempontból vizsgálva a modul számos kulcskérdést vizsgál meg. Hogyan írták, javították, illusztrálták, publikálták, nyomtatták, terjesztették és értékesítették a viktoriánus szövegeket? Hogyan olvasták őket, és milyen bizonyítékaink vannak ennek bizonyítására? Hogyan befolyásolták az évszázad szerzői jogi vitái az irodalmi alkotásokat és a szerzők e produkciókról alkotott véleményét? Milyen hatással volt a sorozatgyártás és az időszaki sajtó mind a kiadói ágazatra, mind az olvasóra vagy fogyasztóra? Milyen helye volt a könyvnek, mint tárgynak a viktoriánus anyagi kultúrában? Hogyan ábrázolják maguk a viktoriánus szövegek az olvasást, az írást és a könyvet? Hogyan minősül a szövegek kép melletti olvasása olvasásra és értelmezésre?
A modul szinoptikus megközelítést alkalmaz a nyomtatott anyagokhoz, beleértve, de nem kizárólagosan a könyveket, folyóiratokat, újságokat, illusztrációkat és nyomtatott efemerákat. A modul lehetőséget biztosít a Tennyson Kutatóközpont kiterjedt és egyedülálló erőforrásainak, valamint a mikroszkópia és a kapcsolódó technikák felfedezésére szolgáló létesítmények, például a természetvédelmi laboratóriumok használatára is. Ezenkívül online forrásokat, például viktoriánus időszaki faxokat is felhasználnak majd.
Robin Hood és a törvényen kívüli hagyomány (opció)†
Ez a modul azt vizsgálja, hogy mit jelentett a betyár alakja Nagy-Britannia népe számára a középkorban, különösen a honfoglalás utáni időszakban, valamint azt, hogy hogyan kapcsolódott és kapcsolódik ma is a történelemhez és a mítoszokhoz az irodalomban. A hallgatók figyelembe veszik a törvényen kívüli narratívákhoz kapcsolódó bűnözés dicsőítését és az elsősorban papi és állami hatalom ellenállását, valamint a barátság és lojalitás mögöttes kérdéseket, amelyeket ezek a narratívák idéznek fel. Megvizsgálnak más, a törvényen kívüli legendákban elterjedt témákat is, mint például a természet, az emberi és állati kapcsolatok, a nem, a vallás, a csalók és a trükközés, az osztály, a hadviselés és a fegyverzet. Végül felméri, hogy a betyárok és törvényen kívüli figurák (különösen Robin Hood) a középkor egy fajtájaként hogyan kerültek át a későbbi időszakokba, és mit jelent a betyárfigura a mai társadalomban. Összességében a hallgatók számos műfajban megvizsgálják a betyárok ábrázolását, a krónikáktól, balladáktól és drámai szövegektől a gyermekirodalomig, filmekig és televízióig.
Romantikus hagyatékok (opció)†
Ennek a modulnak az a célja, hogy feltárja az 1800-tól 1870-ig tartó időszak költői és művészi gazdagságát, politikai, társadalmi és művészeti összefüggésekkel kapcsolatban. A romantika meghatározta az én feltárását, a természet ábrázolását, az érzések és a képzelet magasztalását, valamint a költészet felhasználását a társadalmi reform érdekében.
Ezt az örökséget a viktoriánus írók örökölték, felülvizsgálták és korlátokig tesztelték. A költők kivonultak a társadalomból, és kapcsolatba léptek vele, új konstrukciókat kínálva az osztályviszonyokról, a nemi szerepekről és a vallásos hitről, és vitáztak a költő szerepéről a modern társadalomban. Míg a modul a hangsúlyt az irodalomra helyezi, figyelembe veszi a művészettörténet azon elemeit is, amelyek megosztották ezeket az elfoglaltságokat. A művészek újragondolták a tájat, a társadalmi viszonyokat, a szubjektív/objektív valóságot és a művész szerepét a modern világban.
Olyan ismert költők műveit, mint William Wordsworth, Robert Browning és Elizabeth Barrett Browning, kevésbé megalapozott kritikai hagyományokkal rendelkezők mellett olvassák, mint John Clare, Ernest Jones és Augusta Webster. Figyelembe vesszük az olyan tájművészeket is, mint Peter de Wint és John Constable, valamint a preraffaelita művészek munkáit, akik John Keats és Alfred Tennyson költészetére reagálnak. Utazásokat kínálnak a lincolni Usher Galériába, a helpstoni Clare Centerbe és/vagy egy releváns nemzeti kiállításra.
A tizenkilencedik századi regény (opció)†
A tizenkilencedik században a regény elérte formai érettségét, és vitathatatlanul tetőpontját. Ez a modul ennek a korszaknak a szépirodalmi gazdagságával foglalkozik, amelyben saját modernségünk gyökereivel találkozunk. Az írók a regényhez fordultak, hogy feltárják a gyökeres kulturális változások és az újonnan felhatalmazott burzsoázia nyomán nyomasztó társadalmi és filozófiai problémákat.
Akár közösségi panorámákat mutatnak be, akár egyetlen főszereplő próbáira és diadalaira összpontosítanak, a tizenkilencedik századi regények az egyén fájdalmait és örömeit tárják fel, akik egy gyakran elidegenítő környezetben próbálják megtalálni az összetartozást.
Míg a realizmus a domináns mód, más általános hatások közé tartozik a gótika, a naturalizmus, az expresszionizmus és a szatíra, a szövegek pedig magukban foglalják a történelmi fikciót, valamint a korabeli pillanatban játszódókat. A modul nemzetközi megközelítést alkalmaz, beleértve az észak-amerikai példákat, valamint a brit klasszikusokat, valamint a lehetséges művek (fordításban) nem angol nyelvű környezetből, például Oroszországból, Franciaországból és Skandináviából.
A 21. századot író nők (opció)†
Ez a modul a nők által a 21. században készített, rendkívül izgalmas, változatos és bőséges novellák, regények, életrajzok, drámák, előadások és költészetek tárházát kívánja feltárni.
A modul először a feminista elmélet és politika kortárs újjáéledésének mérlegelésével kezdődik, és megpróbálja végiggondolni, hogy a feminizmus milyen sokféle jelentéssel bír az ezredforduló utáni kontextusban. Másodszor, a modul megkísérli nyomon követni és megvizsgálni, hogy a női írók hogyan kapcsolódnak be és képviselik a 21. századot, különösen a személyes identitásról, az anyaságról, az öregedésről, a szexről és a szexualitásról, valamint a helyi/globális politikáról, háborúról, fajról folytatott tárgyalásokat. , osztály, vallás, régió és nemzet. Harmadszor, tanulmányozhatja, hogy a kortárs női írás hogyan használja fel, tárgyalja és kihívást jelent az irodalmi és drámai formák hagyományaival, hogy új és radikális módszereket találjon a 21. század megírására.
Utópia és disztópia írása (opció)†
A jobb életről és egy jobb világról való álmodozás az egész emberiség történelme során az emberi állapot része volt, de az utópisztikus fikciót mint különálló és különálló műfajt Thomas Mores 1516-os Utópia című szövegével azonosítják, amely az utópia szót alkotja, és ezért gyakran alapvető utópisztikus szövegnek tekintik. Ebben a modulban azonosítjuk az irodalmi utópia legfontosabb jellemzőit és jellemzőit, és nyomon követjük a műfaj fejlődését a huszadik és huszonegyedik században. A modul a huszadik század elejének klasszikus disztópikus szövegeivel kezdődik, és megvizsgálja, hogy az utópisztikus elmélet hogyan vált a társadalom- és politikaelmélet fő eszközévé a kortárs szépirodalomban. Ezután a modul első részében feltárt gondolatok egy részét átfogalmazzuk, megvizsgálva a műfaj huszonegyedik századi fejlődését, megvitatva a kortárs fejleményeket, mint például a digitális technológia, a biotechnológia, az ökofeminizmus és a globális humanitárius válságok. A tanulmányozott szerzők a következők lehetnek: William Morris, Kazuo Ishiguro, Marge Piercy, George Orwell, David Mitchell és Bernardine Evaristo.
Hogyan tanulsz?
Az MA 2 órás szemináriumokból áll, amelyek 10:00-12:00 és 14:00-16:00 között tartanak. Minden tanítás szerdánként zajlik, hogy a tanulók eleget tudjanak tenni egyéb kötelezettségeiknek.
Szerdánként MA Skills and Careers foglalkozások sorozata is fut. Ezek az ülések foglalkoznak a potenciális karrierútvonalakkal az MA befejezését követően, és Pathway biztosítanak a Ph.D. tanulmány.
Hogyan értékeljük
Az MA angol irodalom program számos különféle értékelési módszert tartalmaz, beleértve az esszéket, a jegyzetekkel ellátott bibliográfiákat és a független kutatások bemutatását a Lincoln Cathedral Wren Könyvtárában.
A University of Lincoln értékelési visszajelzésekre vonatkozó szabályzata célja annak biztosítása, hogy az oktatók azonnal – általában a benyújtás dátumát követő 15 munkanapon belül – visszaküldjék Önnek a kurzuson belüli értékeléseket.
A program eredménye
How You Study
Szerdánként MA Skills and Careers foglalkozások sorozata is fut. Ezek az ülések az MA befejezését követő lehetséges karrierutakat tárgyalják, és Pathway biztosítanak a PhD-tanulmányhoz.
A kurzus hallgatói lehetőséget kapnak arra is, hogy részt vegyenek a Lincoln Cathedralban található Wren könyvtárban rendezett szimpóziumokon, ahol kutatásaik alapján dolgozhatnak a jelenlegi hallgatóknak és munkatársaknak. A 20 perces előadások konferencia-stílusú panelekben történő bemutatása lehetővé teszi a hallgatók kutatási készségeinek fejlesztését, felkészítve őket a PhD tanulmányokra és egyéb szakmai munkákra.