
Mester a játékok felhasználói élményében
Norrmalm, Svédország
IDŐTARTAM
1 Years
NYELVEK
Angol
PACE
Teljes idő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
Kérelem benyújtásának határideje
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
01 Sep 2025
TANDÍJ
SEK 135 000 / per semester *
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Az egyetemen
* teljes tandíj
Bevezetés
Svédország vezető nemzet a globális játékiparban, Skövde pedig a vezető svéd város, ahol tanulmányozni kell a játékfejlesztést. Itt található négy játék mesterképzés, nyolc főiskolai program, amely a játékfejlesztés minden tudományágát lefedi, kiterjedt játékkutatás, egy sikeres játékinkubátor, és utoljára, de nem utolsósorban, nagyszámú játékvállalkozás. Mindezek a tevékenységek Skövde közepén találhatók, és egyesülnek a Svédország Game Arena égisze alatt. A játékok felhasználói élményének mester hallgatójaként ennek az ökoszisztémának a része lesz, és versenyelőnyt élvezhet a nemzetközi játékiparban folytatott karrierje során.
A Games User Experience mester programja a játékfejlesztésben részt vevő sok terület bármelyikén alapképzettséggel rendelkező pályázókra irányul. Nem csak elméleti és gyakorlati ismereteket szerezhet a játékosok által felmerülő tapasztalatokról és érzelmi játékokról, de ennél is fontosabb, hogyan lehet megvizsgálni és értékelni őket. A programot végző hallgatók tovább folytathatnak játéktervezési és játékélmény-tanulmányokat a játékcégeknél, vagy jelentkezhetnek Ph.D. programok a legtöbb országban. Lehetőség van azonban arra is, hogy Skövden maradjon és karrierjét folytatja a játékokban.
A mesterképzés az őszi félévben kezdődik. Egy tanévben (két félév) kínálják.
A tanulmányok középpontjában
A játékok fejlesztése a játékosok számára vonzó élmények megteremtését jelenti. A játékok és a társadalom és a kultúra egyre növekvő elterjedtsége azt jelenti, hogy új és változatos felhasználói csoportok játszanak játékot. Ez nem csak új lehetőségekhez vezetett, hanem számos új kihívást is jelentett a játékfejlesztők számára. Az egyik annak megértése, hogy a játékosok hogyan kölcsönhatásba lépnek a játékokkal, és hogyan lehet ezeket a kölcsönhatásokat tanulmányozni, megérteni és továbbfejleszteni. A játék felhasználói élményével való együttműködés magában foglalja az interakció tervezését, a kutatási módszertant, az ember-számítógép interakciót és a játékfejlesztést annak érdekében, hogy teljes mértékben kibontakoztathassák az emberek játékélményeit.
Röviden fogalmazva: A Játékok felhasználói élmény programja ismereteket nyújt Önnek arról, hogyan lehet elemezni és megérteni, mi történik, amikor az emberek játékkal járnak. Milyen érzéseket idéz elő? Hogyan lehet jobban megérteni a játékosok reakcióit? Hogyan lehetne a játékokat hozzáférhetőbbé és vonzóbbá tenni az új közönség számára? Ebben a gyorsan növekvő szakterületen a kutatók és a fejlesztők folyamatosan próbálják kitalálni, hogyan lehet a legjobban megválaszolni a nagy kérdést: "Miért van ez a szórakozás?"
A tanulmányai befejezése után
A Games User Experience szakosodása lehetőséget ad arra, hogy kiválóságot fejlesszen ki ezen a speciális és gyorsan növekvő játékfejlesztési területen. Ez jó alapot teremt a játékipar nemzetközi karrierjéhez, mivel sok stúdió egyre inkább látja az értéket abban, hogy ki tudja értékelni saját fejlesztési döntését. Egy másik lehetséges karrierpályát a hagyományos játékiparon kívüli vállalatok képviselnek, amelyek felhasználói tapasztalatok megtervezésével és kiértékelésével foglalkoznak. Mivel ez egy akadémiai orientált program, nagy hangsúlyt fektetve az alkalmazott kutatási módszerekre, természetesen számos lehetőség rejlik a tudományos életben folytatott karrier folytatására is, ha doktori fokozatot folytat. tanulmányok vagy más típusú kutatási pozíciók.
John Schnobrich / Unsplash

Felvételi követelmények
Ahhoz, hogy a programban részt vegyenek egy alapképzés (egyenértékű a svéd alapképzéssel) az informatika, a számítástechnika vagy a digitális média tanulmányai (vagy hasonló) területén.
További követelmény a svédországi középfokú tanulmányok angol nyelvű képzettségének igazolása a 6. középfokú tanfolyam / angol B nyelvtanulás néven, amelyet általában egy nemzetközileg elismert teszttel bizonyítanak, például IELTS vagy TOEFL vagy azzal egyenértékű.
Belépők
Tanterv
A tanulmányi programot a Skövdei Egyetem biztosítja, és a neve Games User Experience - Master's program (Games User Experience - magister program). 60 kreditből áll, és egy második ciklusú program. A fő képzési terület az informatika.
A Games User Experience (GUX), néha Games User Research néven is ismert, a játékok terén gyorsan növekvő szakterület. Ez is egy erősen interdiszciplináris szakterület, ahol a játékfelhasználói tapasztalatok kiterjednek a játékfejlesztésre, az interakciótervezésre, az ember-számítógép interakcióra és a kutatási módszertanra, amelyek mind fontosak az emberek játék közben szerzett különféle tapasztalatok megértésében. A tanulmányi program ismereteket nyújt a hallgató számára arról, hogy a különböző GUX módszerek hogyan alkalmazhatók a játékfejlesztésben a játékélmények jobb megértése és fejlesztése érdekében. Mivel a játékélményeket a játéktervezés, a technikai felületek és a játékosok eltérő preferenciái, képességei, műveltsége és szándékai összetett kombinációja alakítja, ezeket sokoldalú megközelítésekkel kell tanulmányozni. A GUX ezért megköveteli a tudományos módszerek, az információs technológia, a játéktervezés és az elemzések kombinált ismeretét. A GUX a játékmechanika és interfészek tudatos használatával különösen a játékfejlesztők támogatását célozza meg, valamint a játékosok játékélményét.
A tanulmányi program olyan modulokból áll, amelyek lehetővé teszik a hallgatók számára, hogy elmélyüljenek az elméleti koncepciókban, valamint lehetőséget biztosítanak számukra a GUX-munka gyakorlati elvégzésére. A megközelítések ezen kombinációja biztosítja a hallgató számára azokat az eszközöket, amelyek a GUX-hoz kapcsolódó feladatok elvégzéséhez szükségesek mind elméletileg orientáltabb akadémiai környezetben, mind iparági helyzetekben. A tanulmányi program elmélyíti a hallgatók tudását az értékelési módszerekről, hogy megértsék, hogyan használhatók kvantitatív és kvalitatív megközelítések a játékélmény tanulmányozására és elemzésére.
A tanulmányi program egy egyéni szakdolgozat-projekttel zárul, amelyben a hallgatók jelentősen elmélyítik tudásukat az informatikán belüli kutatási probléma azonosításával és megoldásával, amely a játékok felhasználói élményéhez kapcsolódik. A szakdolgozat külső szervezettel együttműködve készülhet el.
A tanulmányi program a következő modulokból áll
- Játékok felhasználói élménye – Kutatás és fejlesztés A1N, 7,5 kredit
- Alkalmazott játék felhasználói élmény A1N, 15 kredit
- Game Design A1N, 7,5 kredit
- Kísérleti játék értékelése, A1F, 7,5 kredit
- Informatika mesterképzési projekt A1E, 22,5 kredit
Képtár
A program eredménye
A mesterképzés céljai a felsőoktatási rendelet szerint
- Tudás és megértés
- Kompetencia és készségek
- Döntés és megközelítés
- A tanulmányi program helyi célkitűzései a Skövdei Egyetem szerint