
University of the Arts Helsinki
Képzőművészeti Mester (MFA)Helsinki, Finnország
IDŐTARTAM
2 Years
NYELVEK
Angol, Finn, Svéd
PACE
Teljes idő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
Kérelem benyújtásának határideje
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
Kérje a legkorábbi kezdési időpontot
TANDÍJ
Tandíj igénylése
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Az egyetemen
Bevezetés
A következő felvételi 2025 augusztusában lesz.
Képzőművészeti Mester (MFA)
Miért itt tanulsz?
A diák személyes törekvései, a választás szabadsága és az egyéni útmutatás szerves részét képezik a képzőművészeti tanulmányoknak. Tanáraink kiváló képzőművészek és szakértők Finnországból és külföldről. Az Akadémia aktív kiállítási tevékenységének köszönhetően munkaterületet biztosítunk Önnek, és kiváló lehetőséget arra, hogy művészetét nyilvánosan kiállítsa.
A tanulmányokról
Olyan készségekre és ismeretekre tesz szert, amelyek képessé teszik Önt arra, hogy képzőművészként önállóan dolgozzon, és saját munkáját a kortárs művészet és társadalom kontextusának részeként értelmezze, ahol a művészek sokrétű szerepet és profilt vállalhatnak.
A tanulmányok a művészeti tevékenységekre és az elméleti tanulmányokra összpontosítanak. A Képzőművészeti Akadémia a független művészetre összpontosít, így a hallgatók a kurzusok kiválasztásakor és a tanterv megtervezésekor rugalmasan követhetik személyes törekvéseiket. Az egyéni útmutatás és az önálló művészeti munka szerves részét képezi a tanulmányoknak, de a csoportos oktatás, a műhelymunkák, a kirándulások és a különböző projektek is fontosak, és növelik a közösség érzését az akadémián belül.
A saját művészet nyilvános bemutatása kiállításokon, köztereken és más különböző kontextusokban a tanulmányok lényeges része. A hallgatók megismerkednek a Képzőművészeti Főiskola galériáiban, a kiállítási laboratóriumban és a Project Roomban folyó kiállítási tevékenységekkel és gyakorlatokkal, ami javítja a különböző méretű kiállítási produkciókban való részvétel képességét.
A képzőművészeti szakirányú továbbképzési program szakterületei a szobrászat, a festészet, a grafika, valamint az idő- és térművészet. A Tér- és időművészet szakterület lehetővé teszi, hogy a mozgókép, a fotográfia vagy a hely- és helyzet-specifikus művészetre specializálódjon. Az alapszakos hallgatók az egyetemre való felvételt követően, az első éves tanulmányaik során választják ki a szakterületüket. A mesterszakos hallgatók a tanulmányokra való jelentkezéskor választják ki a tárgyterületüket.
Tanárok
Oktatóink a nemzetközi művészeti szektorban dolgozó, különböző területeken tevékenykedő, kiváló művészekből és szakértőkből állnak. A Finnországból és külföldről érkező vendégtanárok tematikus műhelyeknek és speciális kurzusoknak adnak otthont, valamint szakdolgozatok felügyelőjeként, vizsgáztatójaként és szakértőként tevékenykednek. Önt egy korrepetáló tanárt is kijelölnek, aki figyelemmel kíséri tanulmányi előmenetelét.
Tanterv
Szobor
A szobrászat tárgyköre a háromdimenziós tér művészeti munkában való felhasználását vizsgálja. Az oktatás mind a gyakorlati munkára, mind a szobrászat hagyományaira épül. A tanulmányok a kortárs szobrászat különféle megközelítéseinek elsajátítására, a rendelkezésre álló technikák elmélyült megértésére, valamint a hallgató saját művészeti gyakorlatában való hasznosítására összpontosítanak.
A szobrászati tanulmányok a galériás és múzeumi terekkel, valamint a közszféra művészetével kapcsolatos kérdésekre is fókuszálnak. A tanulmányok fő hangsúlya a hallgató önálló művészi munkáján van, amelyet beszélgetésekkel, kritikai ülésekkel és szemináriumi munkával irányítanak és támogatnak. Az önálló művészi munka elősegíti a tanuló önkifejezését és fogalmi gondolkodását, valamint fejleszti kreatív problémamegoldó képességeit.
Finnországban és külföldön egyaránt művészek által szervezett tematikus előadások, projektek, workshopok támogatják a közös szobrásztanulmányokat, ahol az Akadémia valamennyi hallgatója megismerkedik a szobrászat anyagaival, technikáival, munkamódszereivel.
Festmény
A festészet tárgyköre azokat a sokrétű kifejezéseket és jelentéseket tárja fel, amelyek a festészet területén különböző összefüggésekben formálódnak. Az oktatás célja, hogy kiterjessze a tanulók nézeteit arról, hogy mi is lehet a festészet, mit jelenthet, és milyen módon kapcsolódik és kölcsönhatásba lép más kifejezési formákkal és területekkel. Más szóval, nincs egységes elképzelés arról, hogy mi a kortárs festészet; folyamatosan változik és alkalmazkodik az időhöz és a helyhez, a társadalmi értelmezésekhez, valamint a különböző művészeti területek elméleteihez és kultúráihoz.
Kiemelt feladat, hogy teret adjunk a hallgatók önálló művészi munkájának, erősítsük személyes megnyilvánulási formáját, ugyanakkor hagyjunk időt a művészetelméleti reflexiókra is.
Az oktatási szempontok közé tartozik a festészet nyelvének (nyelveinek) elemzése, a festészet anyagiságának és kiterjesztett területének áttekintése, valamint a festészet jellemzőinek összehasonlítása más kifejezési formákkal. Mindemellett magasan specializált anyagtudományi oktatás folyik, amely a különböző anyagok felhasználására és azok hatására fókuszál a festmény kontextusában és azon kívül is.
Nyomdakészítés
A grafika tárgyköre átfogó ismereteket ad a hallgatóknak a grafika és annak különféle kifejezési formáiról, módszereiről, anyagairól, elméleti alapjairól. A grafikai szakos hallgatók tanulmányaik során korszerű eszközöket használnak, az oktatás nagy figyelemmel kíséri a grafikai fejlesztéseket és a társadalom változásait.
A grafikai hallgatók megtanulják a nyomtatott művészet művészeti hagyományon belüli kontextusba helyezését, annak újraértelmezését és a kortárs művészet részeként való relevanciáját. A művészetkészítés folyamatát egyben olyan álláspontként és gondolkodásmódként fogják fel, amely figyelembe veszi a nyomtatott művészetben rejlő kettősséget: egyrészt ott van a nyomtatási folyamat a másolással és a nyomtatással; másrészt a vizuális kifejezés a grafikai munkában többféleképpen valósítható meg. Hagyományosan a mátrix által előállított jeleket papírra nyomtatták, de a modern grafikában egészen más lehet az eredmény: térbeli összeállítás, film, háromdimenziós alkotás vagy zine (korlátozott példányszámú kiadvány) . A nyomatkészítés az üzenetközvetítés lehetőségén alapszik, ami azt jelenti, hogy a művészi folyamatban felhasznált médium egyaránt lehet nyomda vagy digitális fájl.
A grafikai tanulmányok nagyrészt önálló művészi munkából állnak. A hallgatót a tanári kar és a hallgatói közösség támogatja stúdiólátogatások, szemináriumok és módszertani műhelyek formájában. Az együttműködési projektek szintén fontos részét képezik a tanulmányoknak. A témakör intenzív kurzusokat kínál különféle témákban; ezek a kurzusok tartalmazhatnak vendégelőadásokat vendégművészek előadásában, vagy teljes egészében egy vendégtanár felügyeletével. A tanítás célja, hogy támogassa a tanuló személyes látásmódját, hogy szabad véleménynyilvánítása uralkodjon az anyagokon és a médián, kihívva a személyes megoldások és művészetkészítési módok keresésére.
Idő és tér művészet
Az idő- és térművészet tantárgy területe a helyszín- és szituáció-specifikus művészet, a mozgókép és a fényképezés oktatását nyújtja. A tanítás a művészi munka különböző aspektusaira összpontosít, beleértve a művészet fogalmi, képi, térbeli és testi dimenzióit.
Az idő- és térművészet oktatása párbeszédes jellegű, szemináriumokból, tanfolyamokból, előadásokból és stúdiólátogatásokból áll. A hallgató az idő- és térművészeten belül egyetlen területre összpontosíthat, vagy személyre szabott tanulmányi tervet állíthat össze úgy, hogy különböző kurzusokat választ az idő- és térművészetekből és/vagy más tantárgyakból. A tanulmányok célja a hallgató észlelőképességének, kritikai gondolkodásának fejlesztése, önálló művészi gyakorlatának kialakítása. A diákokat arra ösztönzik, hogy személyes megközelítést keressenek a művészethez, és kísérletezzenek különféle kifejezési módokkal. Az idő- és térművészetben dolgozó művészek különféle médiumokat alkalmaznak művészetükben: használhatják például saját testüket, vagy a mű állhat performanszból. A mozgóképeket, fényképeket, hangművészetet és digitális technológiákat is gyakran használják az idő- és térművészetben.
A tanítás a művészet mint folyamat vagy esemény konceptualizálásán alapul. A kutatásra és kísérletezésre összpontosítva a tantárgyi területen adott oktatás segíti a hallgatókat abban, hogy művészi gyakorlatukat a kortárs művészet hagyományán belül kontextusba helyezzék.
Közös képzőművészeti tanulmányok
A közös tanulmányok a közös művészettudomány, az írás, a művészettörténet, a művészetelmélet és a művészetfilozófia, a tematikus elméleti tanulmányok, a művészeti kiállítások, a rajz és az észlelés, valamint a „Művészként a társadalomban” tanulmányi modul tanulmányaiból állnak. A közös tanulmányok a Bevezetés az önálló művészeti tevékenységbe és a tantárgyak képzési modulba az első tanév őszi félévében is szervezik az oktatást.
Az oktatás célja, hogy a hallgató elsajátítsa a kortárs művészet különböző területeinek és munkamódszereinek megértéséhez szükséges eszközöket, valamint az információhoz, kutatáshoz, művészethez kapcsolódó jelenségek kritikus összehasonlítását. A kortárs művészet történetének és elméletének ismerete előfeltétele annak, hogy ne csak az aktuális művészeti irányzatokat, hanem a kortárs világot is széleskörűen, önállóan és kritikusan vizsgálhassuk.
Különös figyelmet fordítanak az írásbeli kifejezésre és a művészet világának működési módjának megértésére is, amelyek egyaránt elengedhetetlenek a professzionális művészek számára.
Belépők
Ösztöndíjak és finanszírozás
További információkért látogassa meg az egyetem honlapját .