Keystone logo
University of Verona Nyelvek, irodalom és digitális kultúra mesterképzésben
University of Verona

Nyelvek, irodalom és digitális kultúra mesterképzésben

Verona, Olaszország

2 Years

Angol

Teljes idő

30 Mar 2024

Oct 2024

EUR 1071 / per year *

Az egyetemen

* 1 071,01 eurótól 3 052,00 euróig az ISEEU-tól függően

Bevezetés

Végzettség típusaMaster's fokozatok
Időtartam2 év
Részidős tanulmányi lehetőség elérhetőIgen
BelépőkBelépési követelmények hatálya alá
Fokozat osztályLM-37
ElhelyezkedésVerona
Nyelvangol
Dupla diploma megszerzésének lehetőségeUniversidade Da Coruña

A Nyelvek, Irodalmak és Digitális Kultúra mesterképzés (LM 37) célja, hogy a hallgatók magasan képzett elméleti és alkalmazott képzést biztosítsanak a programban oktatott két nyelven és irodalomban: angol, francia, német, orosz és spanyol. A nyelvek és irodalmak tanulmányozása a Nyelvek és irodalom tantervet választó hallgatók számára gyakorlati nyelvoktatási ismeretekkel, a Digitális kultúra tantervet választó hallgatók számára pedig a digitális humán tudományokra összpontosító digitális laborokkal és projektmunkákkal valósul meg. A gyakori nyelvészeti, nyelvtörténeti, külföldi és olasz irodalmak és filológia kurzusok mellett a képzési tevékenységek közé tartoznak a humanisztikus tárgyak, mint például az Európán kívüli és posztkoloniális irodalmak vagy a számítástechnikai és jogi tárgyak a megfelelő tantervekben.

Ez a mesterképzés rendkívül nemzetközileg orientált programnak minősül, amely megnyitja a világot, és elősegíti a nem olasz nyelvű hallgatók felvételét. A közös kurzusokat angolul, az irodalom- és nyelvtanfolyamokat pedig a kapcsolódó nyelveken oktatják. A hallgatóknak lehetőségük van egy bináris programban részt venni kettős diploma megszerzésére, amelyet a University of Verona és a University A Coruña (Spanyolország) ítél oda. Ezért a kurzus célja, hogy megnyissa a világméretű együttműködést a formáció, a kutatás és a kulturális vállalkozás területén.

Az elsajátított kompetenciákat és képességeket interdiszciplináris megközelítésben, történelmi és transzlingvisztikai perspektívában hasznosítják. Alkalmazni fogják továbbá a kritikai módszertanok tanulmányozására, valamint a digitális eszközök tolmácsolásra, fordításra, idegen nyelvű szövegek kritikai elemzésére, emelt szintű szövegírásra, tudományos érvelésre. Ezen képességek elsajátításával a hallgatók két idegen nyelvet is elsajátítanak, mind a tartalmi, mind a kritikai tudatosság szintjén intertextuális és interkulturális kontextusban, tekintettel a magas szintű szakmai lehetőségekre vagy a tudományos területen történő további fejlődésre, mint például a Ph.D. program.

Minőségbiztosítás

A szak minősége az, hogy milyen mértékben valósítja meg oktatási céljait, és megfelel a kínált oktatási tevékenységek minőségi követelményeinek, amelyeket a hallgatók és a munka világának képviselőinek igényeivel és elvárásaival összhangban határoznak meg.

Ez a program az egyetem minőségbiztosítási irányelveivel összhangban és az e ANVUR nemzeti minőségbiztosítási irányelveken alapuló oktatási minőségbiztosítási rendszert fogadott el, a következő tevékenységek végrehajtásával:

  • időszakos konzultációk a munka világának képviselőivel a kurzusaikon kínált kulturális és szakmai profilok megfelelőségének felmérése érdekében;
  • oktatási tartalmak tervezése és erőforrások tervezése;
  • oktatási tevékenységek és oktatási szolgáltatások szervezése;
  • a tanítás hatékonyságának nyomon követése és a tanítás és a szolgáltatások javítását célzó intézkedések tervezése;
  • honlapján teljes körű és naprakész információk biztosítása a programmal kapcsolatban (szakmai szerepkörök, várható tanulási eredmények, tanulási tevékenységek).

A fenti tevékenységek ütemezettek és egymással összefüggenek, a PDCA alapelvein (Tervezz, Csinálj, Ellenőrizd, Cselekedj) alapulnak.

A minőségbiztosítási rendszerben a hallgatók alapvető szerepet töltenek be: minden hallgató ki tudja venni a részét a szakának minőségbiztosítási csoportjaiban és a kari-hallgatói vegyes bizottságokban, vagy egyszerűbben a hallgatói felmérésben. tanítás, vagy kérdőívek. Ebben az összefüggésben az Egyetem és az Egyetem Minőségbiztosítási Tanácsa időszakonként a hallgatók képviselőinek szóló speciális műhelyeket („Laboratori di rappresentanza attiva”) bocsát a hallgatók rendelkezésére.

Az Iskoláról

Kérdések