Fejlődés és szocializáció mesterképzése gyermek- és serdülőkorban
Utrecht University
Kulcs információ
Campus helye
Utrecht, Hollandia
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
2 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 2 209 / per year *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
* EU/EGT, Surinam vagy svájci hallgatók; 17 500 €: Nemzetközi hallgatók
Ösztöndíjak
Fedezze fel az ösztöndíj lehetőségeket tanulmányai finanszírozásának elősegítésére
Bevezetés
Hogyan befolyásolják a szocializációs összefüggések a gyermekek és serdülők fejlődését?
Miért van az, hogy különösen a fiatal férfiak hajlamosak bűnözésbe keveredni? Azért, mert "rossz" barátaik vannak? Nem szocializálták őket megfelelően? Ez diszpozíciós tényezők miatt van? Vannak örökletes tényezők a munkában?
Attól a naptól kezdve, hogy egy gyermek megszületik, a családja és a kultúra, amelyben felnevelkedett, óriási hatással van a szociális-érzelmi fejlődésére és pszichológiai alkalmazkodására. Ahogy felnő, az iskolája, valamint a baráti és társai hálózata egyre nagyobb befolyást gyakorol a fejlődésére. A fejlesztés és szocializáció gyermek- és serdülőkorban (DaSCA) kétéves mesterképzése elméleti és módszertani hátteret ad ennek a fejlődésnek a elemzéséhez.
"A mesterképzés határozottan kihívást jelent, de a professzorok és a munkatársak sok időt és energiát fektetnek a hallgatókba. Az órák meglehetősen kicsik, így sok személyes odafigyelést kapsz, és nagyon közel kerülsz a diáktársaidhoz. mindannyian együtt voltunk benne."
Maartje van den Essenburg
Normális és abnormális társadalmi-érzelmi fejlődés
A program a normál és abnormális fejlődési folyamatokra egyaránt összpontosít. Kifejezetten figyelmet fordítanak a gyermekek és serdülők kognitív és szociális-érzelmi fejlődésében és alkalmazkodásában megjelenő beavatkozások és kockázati tényezők vizsgálatára. A kurzus témáinak átdolgozása során olyan kérdésekre fog válaszolni, mint például:
- Melyek azok a fejlődés korai jelzői, amelyek félrecsúsztak?
- Hogyan javíthatjuk a gyermekek és serdülők negatív következményeinek megelőzését vagy kezelését?
Ez a mesterprogram egyesíti a haladó tanfolyamokat a gyakorlati készségek fejlesztésével.
Nemzetközi fókusz
Minden kurzus és kommunikáció angol nyelven zajlik. A program célja, hogy lehetővé tegye a fejlett angol kommunikációs készségek gyakorlását, miközben nemzetközi perspektívát nyerhet a fejlődéssel és szocializációval kapcsolatos témákban. Az oktatók egy része külföldről érkezik (USA, Belgium és Horvátország), vagy külföldi (Egyesült Királyság) pozíciót tölt be, és a program számos nemzetközi hallgatót vonz. Lehetősége lesz ellátogatni a Hollandiában tartott angol nyelvű konferenciákra is, amelyeket a résztvevő kutatócsoportok szerveznek.
Magas színvonalú program
A híres „Keuzegids Masters 2021” rendezvényen a Fejlesztés és szocializáció gyermekkorban és serdülőkorban az egyik legmagasabb pontszámot érte el a neveléstudományi és pedagógiai tudományok kutatási mesterképzésében Hollandiában.
A program átlagon felüli értékelést kapott a komponensekre: vizsga, tanárok, létesítmények és útmutatás. A komponensek programtartalma, a tudományos képzés és a kihívásokkal teli oktatás tekintetében a mesterképzés még magas átlag feletti pontszámot is kapott.
A program eredménye
A fejlesztés és szocializáció a gyermek- és serdülőkorban mesterképzési program célja a Ph.D. képzés előkészítése. pozíció. Ha elindítja a programot (fejlődési) pszichológia, pedagógia vagy interdiszciplináris társadalomtudományok alapképzésével, képzett kutatóvá válik, kiváló munkalehetőségekkel. A programot erősen a kutatás vezérli, és az Ön oktatói és témavezetői a Gyermek- és serdülőtanulmányok (CAS) kutatási prioritású négy interdiszciplináris kutatócsoportjának tagjai lesznek.
Szeretnél egyetemi környezetben kívüli szakmai karriert folytatni kutatóként? Ez a program erre is biztosít képzést.
Kiváló minőségű diákkutatás
A Fejlesztés és szocializáció gyermek- és serdülőkorban mesterképzési program ( Utrecht University ) minden eszközt biztosít a magas színvonalú kutatás elvégzéséhez. Diákjaink már az érettségi előtt is elismerést vívtak ki a területen végzett munkájukért. A közelmúltban a DaSCA hallgató, Debbie van Bommel elnyerte a 2017-es nemzeti Unilever Research Prize-t (holland nyelvű cikk) diplomamunkájával, amelyben az anyák és serdülő gyermekeik közötti konfliktusokat tanulmányozta.
Jellemzők és fókusz
A DaSCA program egyedi tanulási környezetet kínál, amelyet a következők jellemeznek:
- Interdiszciplináris környezet, amely ötvözi a pedagógiát, a fejlődéslélektanit és az interdiszciplináris társadalomtudományokat.
- Az egyénen belüli folyamatokra való összpontosítás („fejlődés”) a társadalmi kontextusban („szocializáció”).
- Erős hangsúly az egyéni jellemzők és a társadalmi kontextus közötti kölcsönhatásokon.
- A fejlődés és a szocializáció feltárása az első 25 életévben.
- Négy jól bevált kutatási program kutatóinak kapacitásának és tapasztalatának hasznosításának képessége.
- Kiterjedt képzés a fejlett statisztikai modellezés terén.
Tanterv
1. év
A tanterv első évében megtanulja integrálni az elméleteket (mind az elméleti, mind a kutatási kurzusokból) és a módszereket (a módszertani és statisztikai kurzusokból) a kutatási gyakorlatok konkrét feladataiba. Ez az első év három típusú kurzusból áll:
- Általános kurzusok a gyermek- és serdülőkori fejlődés és szocializáció elméletéről és kutatásáról
- Módszertani és statisztikai tanfolyamok
- Kutatási gyakorlat
2. év
A második év a következőket tartalmazza:
- Két általános elméleti és kutatási kurzus
- Egy kurzus az akadémiai készségekről, módszertanról és statisztikákról
- Kutatási gyakorlat és mesterszakdolgozat írása
Karrierlehetőségek
A mesterképzés és a munkaerőpiac közötti kapcsolat kiváló. A korábbi évek DaSCA öregdiákjai általában nagyon sikeresek voltak az álláskeresésben tanulmányaik után.
A program célja a Ph.D. tanulmányok. Mindazonáltal olyan hallgatók számára is nyújt képzést, akik az egyetemen kívül szeretnének kutatói karriert folytatni.
Akadémiai karrierek
Végzett hallgatóink 65%-a doktorált. program. Ph.D.-on dolgoznak. pozíciók az egyetemeken, mint pl.
Utrecht University; Radboud Egyetem; Amszterdami Egyetem; VU University Amsterdam; Groningeni Egyetem; Leideni Egyetem; Nottinghami Egyetem (Egyesült Királyság), Kolumbiai Egyetem (USA), Leuven Egyetem (Belgium), Readingi Egyetem (Egyesült Királyság), Roehamptoni Egyetem (Egyesült Királyság).
Mit foglal magában a munkája?
Mint Ph.D. diák, négy éven át kutat egy holland vagy külföldi egyetemen, tudományos publikációkat ír, és tanárként dolgozik alap- és mesterképzésben. A diploma megszerzése után jelentkezhet kutatói állásra.
Szakmai karrierek
Más öregdiákok (35%) az akadémián kívül folytatták pályafutásukat. Olyan pozíciókban dolgoznak, mint:
- Kutató (Office for National Statistics, Egyesült Királyság; Department of Methods and Statistics, Utrecht University ; TNO; Zorgverzekeraars Nederland)
- Klinikus (Opdidakt, Altrecht, Trajectum)
- Szoftverfejlesztő
- Tanár
- Vezető politikai döntéshozó (Holland Gyermek- és Serdülőpszichiátriai Tudásközpont)
Mit foglal magában a munkája?
- Társadalmi nevelési kérdésekkel foglalkozó kutató : Kutatást fog végezni a gyermekjóléti vagy oktatási területtel foglalkozó intézményeknél és szervezeteknél.
- Pedagógiai készségek tanára/oktatója : Pedagógiai magyarázatokat fog adni a problémákról, és megtanítja a szakembereket a terápiás beszélgetés gyakorlására.
- Gyógypedagógiai generalista/gyógypedagógiai szakember : Diagnosztikai vizsgálatokat fog végezni, kezelési terveket javasol, és ezeket a terveket végrehajtja olyan környezetben, mint például a jóléti vagy gyógypedagógiai iskolákban.
Belépők
Program tandíj
Képtár
Az Iskoláról
Kérdések
Hasonló tanfolyamok
MSc komplex szükségletű gyermekek és fiatalok gondozásából
- Belfast, Egyesült Királyság
Mentális egészség gyermekeknél és fiataloknál: Pszichológiai megközelítések MSc (online tanulás)
- Online
MSc emelt szintű gyermekvédelmi tanulmányokból
- Birmingham, Egyesült Királyság