Keystone logo
Witten/Herdecke University (UW/H)

Witten/Herdecke University (UW/H)

Witten/Herdecke University (UW/H)

Bevezetés

A Witten/Herdecke Egyetemet (UW/H) 1983-ban alapították és államilag elismerték, és azóta úttörő szerepet tölt be a németországi felsőoktatási intézmények között. Negyven év alatt jelentős innovációkat vezettünk be a kutatás és az oktatás területén. Modellegyetemként a hagyományos alma mater dinamikus reformjai és a modern tudásalapú társadalom kihívásaihoz igazított humanista oktatási koncepcióra való törekvés mellett állunk ki. Humboldt oktatási eszméihez híven vállalkozó egyetemként fogjuk fel magunkat, és arra törekszünk, hogy integráljuk a kutatást és a hallgatói oktatást, a tudományos szolgáltatások nyújtását, a gyakorlati alkalmazást és a társadalmi felelősségvállalást. Az elméletalapú és gyakorlatorientált oktatás a UW/H-n mindig a tárgyi, módszertani, szociális és kulturális kompetenciák elsajátításával, értékorientációval és személyes fejlődéssel társul.

Witten kutat.

A kutatás az UW/H-n interdiszciplináris, módszertanilag rendkívül változatos, és jól meghatározott területekre összpontosít. Magánegyetemként, amelynek költségvetésében az állami finanszírozás mérsékelt százalékban szerepel, kötelességünknek érezzük, hogy a kapott pénzeszközökért cserébe hozzájáruljunk valamivel a társadalomhoz. Ennek egyik módja az innovatív kutatási eredmények létrehozása. A valós problémák transzdiszciplináris kutatást igényelnek. Az általunk választott kutatási területek társadalmi relevanciája ugyanolyan fontos ebből a szempontból, mint a kutatási eredmények átlátható és általánosan érthető közzététele. Az UW/H számos projektje harmadik fél által finanszírozott. Csak 2010-ben több mint 40 harmadik féltől származó támogatásra benyújtott pályázat volt sikeres. Kutatóink neves hazai és nemzetközi partnerekkel működnek együtt. Az UW/H valamennyi kara arra törekszik, hogy új és eddig feltáratlan kutatási területekkel foglalkozzon, és ezáltal jelentős fejlesztéseket indítson el.

Witten nevel.

Az oktatás sokkal több, mint a munkára való felkészítés. A tantárgyi szaktudás és készségek mellett olyan módszereket és stratégiákat is közvetítünk, amelyek lehetővé teszik diákjaink számára, hogy életük hátralévő részében a modern tudásalapú társadalom összetett és állandóan változó követelményeivel megbirkózzanak, akár specializációs kompetenciákkal rendelkező generalistaként, akár széles általános tudásbázissal rendelkező szakemberként. A witteni didaktikának megfelelően a hallgatók oktatása problémaorientált, korszerű és gyakorlatközeli. A személyes fejlődés a másik fő célkitűzésünk.

Interdiszciplináris - diszciplína nélküli

Humboldt oktatási koncepcióit követve az UW/H hallgatói kis csoportokban tanulnak, kiváló tanár-diák arány mellett, elegendő idővel és térrel ahhoz, hogy felfedezzék tehetségüket és lehetőségeiket, és kialakítsák saját véleményüket. A diákokat arra ösztönzik, hogy szélesebb összefüggésekben gondolkodjanak, és társadalmi felelősséget vállaljanak a választott tudományágon belül és azon túl. A jövő gazdasági, ökológiai és társadalmi kihívásai minden bizonnyal nem fogják tiszteletben tartani a tudományágak határait.

Witten - alapvető.

A Witten/Herdecke-identitás egyik központi eleme az alapozó tanulmányok. Elősegítik az out-of-the-box gondolkodást. Megtestesítik az egyetem vezérgondolatát, és elősegítik a tantárgyi szaktudáson túli tanulási folyamatokat. Itt a hallgatók olyan kérdésekkel foglalkoznak, amelyekre nincsenek kész válaszaink, vagy amelyekre esetleg egyáltalán nincsenek válaszok. Az oktatáshoz hosszadalmas reflexióra van szükség, a szemléletváltáshoz pedig elidegenedésre és távolságtartásra önmagunktól és a világtól. Az alapozó tanulmányok kínálják ezt a megállási lehetőséget. Fegyelmezetlen és lassított megközelítést jelentenek a reflexió, a kommunikáció és a művészet közötti perspektívák gazdagságához. A fundamentális tanulmányok az életművészet és a studia humanitatis ősi iskoláinak kortárs utódai. A németországi egyetemek közül az UW/H alaptanulmányok a legrégebbi és legkifinomultabb modell, amely integrálja a társadalomhoz, a művészetekhez, a társadalmi igazságossághoz, a személyes jövővel kapcsolatos aggodalmakhoz, a politikához, a pszichológiához, a filozófiához és a történelemhez kapcsolódó tudományos témákat és kérdéseket, és értékeli ezek jelentőségét az egyén hozzáállása, cselekedetei és életvezetése szempontjából. Egy egyre összetettebb, gyorsan változó és bizonytalan világban a leendő orvosoknak, vállalkozóknak, menedzsereknek, politikusoknak vagy tanácsadóknak a tárgyi szakértelem mellett módszertani, társadalmi, etikai és kulturális kompetenciákra is szükségük van.

Witten bekapcsolódik.

A felsőoktatás szerepe a társadalomban radikális változásokon ment keresztül az elmúlt években. A kutatás és az oktatás még mindig az egyetemek alapvető tevékenységei közé tartozik. De ma már többet várunk el. A polgári szerepvállalás mint a kutatás és a hallgatói képzés mellett a "harmadik küldetés" mindig is része volt az UW/H identitásának. A Witten/Herdecke Egyetem alapítási ünnepségén Alfred Herrhausen "elkötelezett szellemről" beszélt, amelyet a társadalom előmozdítása érdekében kell kifejleszteni és alkalmazni. Ez a szellem filozófiánk alapvető része, és ugyanolyan fontosnak tartja a társadalmi felelősségvállalást, a diákok oktatását és az innovatív kutatási eredmények létrehozását. A Witten/Herdecke Egyetem a kezdetektől fogva sokféle formában és különböző szinteken vállalt társadalmi felelősséget. A Witten/Herdecke Egyetem folyamatos, élénk eszmecserét folytat a közösséggel: Witten polgáraival, a helyi és regionális üzleti világgal, szociális és kulturális intézményekkel, sőt nemzetközi szervezetekkel, vállalatokkal és alapítványokkal is. Tekintettel zsenge korunkra és viszonylag kis létszámunkra (1.300 beiratkozott hallgató és 400 munkatárs), lenyűgöző számú társadalmi, kulturális, kereskedelmi és nonprofit kezdeményezést hoztunk létre.

Witten dolgozik.

A bolognai reformok, az egyetemekre nehezedő gazdasági megszorítások és a korábban nem akadémiai szakmák számára indított új szakok ellenére a Witten/Herdecke Egyetem még mindig az elméleti alapú és gyakorlatközeli, etikai és esztétikai, gyors vagy nyugodt, disszidens és feltétlen, interdiszciplináris és diszciplinálatlan tanulmányok szabadságát kínálja. És ha Drew G. Faustnak, a Harvard Egyetem elnökének igaza van abban, hogy az egyetemi kultúra alapvetően fegyelmezetlen, és hogy a jövő egyetemeinek ez kell, hogy legyen a kiindulópontja, akkor úgy tűnik, hogy az UW/H-n jól állunk. Ennek megfelelően a Witten/Herdecke Egyetem a Drew és Derrida által hirdetett értelemben feltétel nélkül fegyelmezetlen egyetemként, a kritikai gondolkodás helyeként értelmezi magát. A Witten különbséget tesz, a Witten működik: a kutatásban, az oktatásban és a társadalomban. Az egészségügy, a gazdaság és a kultúra területén és kapcsolódási pontjain.

Részletes információk

> Részletes információk a Witten/Herdecke Egyetemről és nemzetközi programunkról.

Helyszínek

  • Witten

    Witten Herdecke University, Alfred-Herrhausen-Straße 50, 58448 , Witten

    Kérdések